torsdag, juni 04, 2009

Det börjar dra ihop sig...

...till val. Såg inte hela TV-debatten på grund av mitt funktionärskap i Vårruset. Den fråga som bör ställas är väl ändå snarare om vi verkligen behöver något Europaparlament. Tänkte ett slag lägga en kryssröst på folkpartiets Cecilia Wikström, men efter att ha sett hennes rätt urvattnade, kanske lite för vänsterbetonade program så tror jag att jag avstår. Nu lutar det mera åt att jag bestämmer mig på valdagen om jag alls ska rösta.

Och så har jag fastnat för dagens slutrad i Europatipset. Den kanske säger mycket om vilken ställning Europaperspektivet har här på hemmaplan.


1 Motala AIF - IF Sylvia 3:0
2 Alviks IK - Bodens BK 1:1
3 Anundsjö IF - Sollefteå GIF FF 2:0
4 Friska Viljor F - Ersboda SK 2:5
5 Mariehem SK - Robertsfors IK 2:0
6 Piteå IF - IFK Luleå 3:2
7 Umedalen - Infjärdens SK 4:1
8 Lunds BK - IFK Hässleholm 2:1
9 Brage - Enköping 2:0
10 BK Forward - Syrianska IF Kerbura 4:3
11 IFK Värnamo - Torslanda IK 1:0
12 Gunnilse IS - IS Halmia 0:3
13 Smedby Ais - Tenhults IF 3:1