måndag, juni 08, 2009

Varvet, Strömberg och en förkylning

Som ett något udda inslag var Glenn Strömberg inbjuden till SVT:s valvaka i går. Jag vet inte vad han hade där att göra mer än att prata lite Italien med Carl Bildts fru, tillika kandidaten till Europaparlamentet, Anna Maria Corazza Bildt.

För personlig del vill jag lägga en del av skulden på Glenn Strömberg för att jag drabbades av en kraftig förkylning för tre veckor sedan efter Göteborgsvarvet. Vid målgången hade nämligen hans pastakoncept närmast monopol på mathanteringen. Efter ett långlopp är det viktigt att snabbt återställa den förbränning kroppen utsatts för genom att äta. Till saken hör att uppladdningskosten brukar bestå av mycket pasta. Så min fråga till Glenn är nu: trodde du verkligen på fullt allvar att alla temporärt uppförda restauranger med din nuna överallt kunde tillgodose en långdistanslöpares matlust med dina pastaidéer?

Innan jag fick i mig en riktigt kötträtt på Jensens i Göteborg hade det hunnit gå alldeles för lång tid, vilket med stor sannolikhet gjorde mig mer mottaglig för förkylningsvirus. Därför gick två veckor bort i träning inför Artic Circle Marathon den 27 juni. Strömbergs ensidiga kost kanske ändå fick det goda med sig att jag byggde upp immunförsvaret för en tid. Men nästa år Göteborgsvarvsarrangörer ska ni baske mig se över matutbudet vid målgången!